Descoberta arqueològica

Imatge de portada del article

IMPORTANT DESCOBERTA ARQUEOLÒGICA

En una de les nostres incursions espeleològiques per les comarques de Tarragona, hem tingut la sort de descobrir uns gravats prehistòrics de gran importància que poden ser un abans i un després de l’estudi de l’art rupestre llevantí.

Visitant una coneguda cavitat tarragonina vam apreciar que, en una colada estalagmítica, es veien representats uns gravats de cèrvids esquemàtics però amb un gran realisme.

Segurament es tracta d’una escena de caça d’uns 10.000 anys d’antiguitat pertanyent a un període conegut com a Epipaleolític, realitzades per un grup de caçadors-recolectors.
En un principi es tractaven de pintures esquemàtiques, però és molt probable que posteriors poblacions neolítiques (V-II mil·lenni aC) gravaren sobre les mateixes per donar-los
més força i realisme.

Per un òptim tractament de les imatges es recomana utilitzar el format TIFF o JPEG, en especial el primer si partim d’una presa fotogràfica RAW ja que això implica una menor compressió de la informació.

Hem aplicat diferents modus del tractament de les imatges en les que es pot apreciar molt mes aquestes escenes

Entre les opcions de l’espai-color trobem l ́estàndard RGB y LAB, així com altres variacions del espais YUV o LAB (YDS, YBR, YBK, LDS, LRE), per tractament d’ imatges de les pintures i gravats rupestres en el que la descomposició de l’ imatge en bandes de l’ espectre visible RGB, unit als tractament digitals mitjançant l’ aplicació de filtres i el control d’ altres paràmetres com contrast i saturació ofereixen múltiples possibilitats per la visualització dels motius rupestres que es troben fora del camp de visió humana (Fuchf et al.1996; Bertrand-Weber, J. 2010).

Altres gravat localitzats i tractats amb aquestes tècniques i aplicacions informàtiques digitals aplicades a l’ art rupestre permeten descobrir elements que d’ altre manera passarien inadvertits


De moment hem decidit mantenir en secret la seva ubicació, ja que de fer-la pública, no dubtem que amb la millor intenció, les patums arqueològiques locals i els seus entusiastes col·laboradors, el primer que farien és tancar la cavitat, impedint que el col·lectiu espeleològic, que sempre és el veritable protagonista de les descobertes arqueològiques, pugui gaudir de la cavitat i el que es troba en ella. Tenim exemples d’aquesta manera d’actuar.

Tanmateix, no podia quedar sense estudi aquesta important descoberta, per la qual cosa ens hem posat en contacte amb l’eminent arqueòleg danès, el professor Franz Taugenichts, de la prestigiosa Kobenhauns Universitet que dirigeix el Campus Frederiksberg especialitzat en art rupestre llevantí i autor de la colossal obra “Study of the rock art of the West Mediterranean

Esperem en breu, donar més noticies sobre aquesta important descoberta.

Comentaris

He celebrat la iniciativa que heu tingut en demanar la col·laboració del prestigiós professor Franz Taugenichts de Copenhagen per estudiar els gravats que s'han trobat en una cavitat de les comarques de Tarragona. És un encert total, ja que els darrers descobriments l'han encimbellat entre els més proclius investigadors mundials. Concretament, en el seu darrer estudi ha demostrat que el conegut polític Ronald Trump té els seus origens ancestrals a Tremp, capital del Pallars Jussà,. Gràcies a una mostra de sang de l'orella, i fent unes complexes comparatives d'ADN de les restes trobades a la Cova d'en Genera (Gurp), ha pogut determinar, ajudat per la intel·ligència artificial i sense possibilitat d'error, que existeix una línia genealògica directe amb l'Homo Neanderthalensis (Paaleolític Mitjà). Descobriment que segurament explicaria algunes actituds del personatge. Potser podria suggerir que Tremp fes Trump fill predilecte de la vil·la.

Si vols comentar res....


(L'adreça no es mostrarà públicament)

Per culpa del "SPAM" aquest comentari NO es publicarà fins que no sigui revisat
This comment will NOT be published automatically, will be pending approval.
Этот комментарий не будет публиковаться автоматически в ожидании утверждения.
Почему российские спамеры так заинтересованы в комментариях? ? ? ?
icona feedback Contacte
icona galeta Legal
icona sindicacio rss
icona sindicacio espeleoíndex
icona link estàdistica Estàdistiques

Últims atacs contra el servidor

Hora IP País
03:47:3961.72.59.106South Korea
03:47:51198.91.194.206Canada
03:48:12124.101.253.10Japan
03:51:04103.163.214.43Vietnam
04:01:44209.74.67.29United States
04:06:1861.191.145.123China
04:06:3561.15.25.138Hong Kong
04:07:3434.96.41.53United States
04:12:38124.222.113.25China
04:23:35120.24.23.234China

Modificació del tema "Danland" basat en els treballs de Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspirats per Maksimer